Je docela jedno, jestli je obsah král, císař, prezident nebo David Copperfield (asi se to dělí podle toho, jestli žijete v zemi, kde vládne konstituční monarchie nebo demokracie). Obsah je obsah. Marketingový nástroj, který je v současné době populární a velmi účinný způsob, jak přitáhnout a udržet zákazníky. A ještě nějakou dobu to tak zůstane. Pojďme se podívat, o čem můžete psát na svůj firemní blog.
Rozhovory
Oslovte zajímavé lidi z oboru a sepište s nimi rozhovor. Stačí poslat otázky mailem, či si nahrát povídání na diktafon. Tohle se čte samo, a navíc, text nemusíte vypotit z vlastní hlavy, ale stačí si s někým prostě pokecat.
Rady a tipy
Znáte to. Na stejným principu je postavený i tento článek. 8 tipů jak dělat tohle a 12 dobromyslných rad jak tamto nedělat. Lidé ocení, když ji poradíte. Stručně a jednoduše, jděte přímo k věci.
Případové studie
Čas od času se vyplatí zabrouzdat do podrobností a rozpitvat názorný příklad, na kterém lidé lépe pochopí, co všechno váš byznys obnáší. Já vím. Případové studie jsou zdlouhavé a náročné, ale vězte, že to ostatní královsky ocení. A začnou vás také více vnímat jako hvězdu v oboru.
Testy a kvízy
Každý miluje, když může otestovat své znalosti a dozvědět se při tom něco nového. Krátký kvíz o cca 10-15 otázkách jistě zvládnete dát dohromady. Zahrňte klíčové oblasti z vašeho podnikání a nezapomeňte na nějaké peprné zajímavosti.
Odpovědi na dotazy
Ulehčete si práci. Určitě neustále od vašich zákazníků dostáváte ty stejné otravné otázky. Sepište je do článku a odpovězte na ně jednou pro vždy.
Backstage
Člověk je od přírody zvídavý tvor a do zákulisí se rádi podíváme všichni. Ukažte, jak děláte to, co děláte. Dokonce i tak zdánlivě nezáživná věc, jako je třeba výroba šroubů, může být zajímavá, když ji odhalíte zevnitř.
Novinky
Pro udržení pozornosti je důležité být aktuální. Zpravte lidi o tom, co se u vás nebo ve vašem oboru děje nového. Vědomí, že se vyznáte v nových trendech a jdete s dobou dodá patřičnou důvěru ve vaše schopnosti.
Ze života
Tohle je rubrika na odlehčení. Nebojte se ukázat, že jste taky lidi. Napište o tom, jaké to bylo na firemní cestě, co zajímavého se stalo na teambuildingu nebo co jste zažili o víkendu s kamarády na kole.
O produktu/službě
Firemní blog má samozřejmě pomoct prodávat. Srovnávací článek, který představí vaše služby či produkty blíže, určitě pomůže zákazníkům si vybrat.
Přidružená témata
Nebojte se zabrouzdat i do rozsáhlejších okruhů okolo vašeho podnikání. Prodáváte například auta? Napište o automobilových závodech, které proběhly minulý týden nebo napište třeba článek o tom, jak se zachovat při smyku. Prostě něco přidruženého vaším produktům/službám, co si lidé rádi přečtou.
Fuck-upy
Každý děláme chyby a nejvíc se z nich naučíme. Podělte se se čtenáři o ty vaše, ať se také poučí, určitě vám za to budou moc vděční. A každopádně, takové články si všichni rádi přečtou.