Hledáte e-mailingový nástroj, který bude pro váš byznys ten pravý? V dnešním článku se podíváme na to, co je při výběru důležité, a pak vám doporučíme několik českých i zahraničních e-mailingových nástrojů.
Na začátku položte sami sobě otázku: „Co potřebuji, aby můj e-mailingový nástroj uměl?“ Možná chcete jen vytvořit e-mail, poslat jej, podívat se na statistiku otevřenosti a víc vás nezajímá.
Ale pokud už jste v e-mailingu pokročilí, budete určitě chtít použít segmentaci (filtrování), automatizaci, a/b testování, integraci na CRM, e-shopové moduly atd. Mělo by vás taky zajímat, jak má aplikace vyřešené GDPR.
Většina aplikací pro rozesílání hromadných e-mailů už pokročilými funkcemi disponuje. Podle čeho tedy vybírat?
1. Doručitelnost
Je aspekt, který by vás měl na e-mailingu zajímat úplně nejvíc: pokud váš e-mail totiž příjemci nedojde nebo spadne do spamu, přijde veškerá vaše práce vniveč. U každého poskytovala si tedy ověřte, jak s doručitelností pracuje.
Mějte ale na paměti, že jen spolehlivý nástroj vám skvělou doručitelnost nepřinese. Spousta práce je i na vaší straně (např. nepoužívejte v textu spamová slova nebo nemějte seznam plný nekvalitních a neaktivních adres).
2. Automatické rozesílání e-mailů
Nabízí ho už téměř všechny nástroje, přesto doporučuju před zakoupením zkontrolovat, že ho v balíčku opravdu máte. Automatické e-maily totiž využijete i jako začínající podnikatelé: chcete třeba rozšířit svou databázi, a tak nabídnete video výměnou za e-mail zdarma.
Po zadání e-mailu na webu se automaticky na adresu odešle žádost o ověření a pak zpráva s odkazem na video. Pak může chytře následovat e-mail s placenou nabídkou.
3. Segmentace
Někdy se jí také říká třídění. Znamená to, že si svou databázi můžete rozdělit do několika skupin podle různých pravidel. Představte si, že celé databázi pošlete e-mail, aby se zaregistrovali na váš webinář zdarma. Pak můžete vysegmentovat ty, u kterých výzva nezabrala, a oslovit je znovu (a neotravovat nevhodnou zprávou ty, kteří se na váš webinář už těší).
4. Podpora a jazyk
I zahraniční e-mailingové nástroje můžete většinou používat v češtině, podporu ale nabízejí pouze v angličtině. Zamyslete se: zvládnete problém s rozesíláním e-mailů řešit v angličtině?
Druhá věc, která by vás měla zajímat, je dostupnost podpory. Je pro vás e-mailing tak důležitý, že ji potřebujete 24/7, nebo vám bude stačit odpověď v řádu hodin nebo dnů?
5. Propojení s dalšími aplikacemi
Některé nástroje dnes poskytují například propojení s e-shopovými systémy jako WooCommerce nebo se sociálními sítěmi. K čemu se to hodí? Například odpovídat na dotazy vašich zákazníků z e-mailu i Messsengeru můžete na jednom místě.
6. Rozšířené funkce (landing pages, SMS…)
Možná od e-mailingového poskytovatele očekáváte víc. Chcete si v nástroji třeba rovnou vytvořit i landing page nebo webinář? Nestačí vám e-maily, ale chtěli byste svým kontaktům rozeslat i SMS? Pak cíleně hledejte nástroj, který vám toto umožní.
7. Cena
Na cenu se dívejte z dlouhodobého hlediska. E-mailingový nástroj budete totiž potřebovat dlouhé roky. Možná vás některý z nástrojů naláká na verzi zdarma do 2 000 kontaktů, ale co když se vaše databáze během let rozroste na 50 000 kontaktů a vy budete platit dvojnásobek než u konkurence?
A ještě jeden tip: než se pro nějakou aplikaci rozhodnete, vyzkoušejte si jich několik. Nejhorší, co se vám můžete stát, je, že po nějakém čase budete chtít nástroj změnit. Čeká vás znova celý proces nastavování, vytváření e-mailů a export/import adres… Tomu je nejlepší se obloukem vyhnout.
Porovnání e-mailingových nástrojů
Mám pro vás několik tipů na české i zahraniční nástroje, které jsem sám vyzkoušel a můžu vám je doporučit:
České nástroje
SmartEmailing
✅ podpora v češtině
✅ spolehlivá doručitelnost (mají vlastní odesílací infrastrukturu, která není závislá na třetích stranách)
✅ základní i pokročilá personalizace, segmentace a automatizace
✅ komunikace na mnoha kanálech (nejen e-mail, ale i SMS, FB nebo Sklik)
✅ vlastní řešení pro GDPR
✅ vlastní RFM analýza
❌ dražší v porovnání s dalšími variantami
❌ nemá verzi zdarma, jen zkušební období 14 dnů
❌ vizuální editor se v porovnání s ostatními nástroji hůře ovládá
Ecomail
✅ intuitivní rozhraní a mnoho šablon
✅ personalizace, segmentace i automatizace
✅ A/B testování kampaní před odesláním
✅ pokročilé funkce (SMS kampaně, možnost propojení s Facebookem a Instagramem)
❌ bezplatná verze jen do 200 kontaktů
❌ na začátku vás čeká složitější nastavování
Clipsan
✅ e-mailing, CRM a prodejní nástroj v jednom
✅ přehledné uživatelské prostředí
✅ tvorba landing pages
✅ tvorba webinářů přes GoTo Webinar
❌ zdarma k vyzkoušení jen na 14 dní
❌ antispamová kontrola
❌ jedná o multifunkční aplikaci (CRM, e-mailing, affiliate, prodej), takže pro někoho může být příliš složitá
SmartMailer
✅ jedna z nejnižších cen na trhu
✅ dobrá doručitelnost
✅ jednoduché a intuitivní uživatelské prostředí
✅ pro začátečníky, kteří chtějí občas poslat newsletter
❌ neumí automatické e-maily
❌ neplánuje mít pokročilejší funkce z důvodu zachování jednoduchosti
Další nástroje: Mail komplet nebo Mailkit
Zahraniční nástroje
MailChimp
✅ do 2000 adres účet zdarma, u nižších tarifů jsou pak ceny výhodnější než u konkurence
✅ 24/7 podpora
✅ skvělý vizuální editor s mnoha předpřipravenými šablonami
✅ široké možnosti segmentace a napojení na další nástroje a systémy
✅ lead scoring, automatizace, integrace
❌ k dispozici pouze v angličtině
❌ pokročilé funkce můžete využívat až ve vyšších a značně drahých tarifech
❌ komplexní nástroj s mnoha verzemi, pro začátečníky může být příliš složitý
Mailerlite
✅ do 1000 adres zdarma
✅ placená verze obsahuje od začátku všechny funkce, platíte jen za počet kontaktů
✅ přehledné a intuitivní uživatelské prostředí
✅ automatizace, landing pages, integrace
✅ příznivá cena
❌ angličtina (neumí skloňovat česká jména)
❌ šablony e-mailů nelze stoprocentně přizpůsobit
❌ jeden účet můžete mít jen pro jeden projekt
GetResponse
✅ kromě e-mailingu zve vytvoříte také landing pages a webináře
✅ zkušební verze zdarma do 500 kontaktů
✅ více než 500 e-mailových šablon
✅ propracované webové formuláře
✅ e-commerce modul pro e-shopy
✅ snadný editor na vytváření automatizace
❌ k dispozici pouze v angličtině
❌ při větším počtu adres je o hodně dražší než jiné nástroje
❌ napojení na jiné nástroje je složité, GetResponse vás snaží donutit ovládat všechno na jejich platformě
Další nástroje: Aweber, CampaignMonitor, Madmimi nebo Active campaign.
Už po dnešním článku víte, jaký e-mailingový nástroj vyzkoušíte? A máte jasno i v obsahu e-mailů? Pokud budete potřebovat najít ta správná slova, která zasáhnou vaše zákazníky, doporučju oslovit naše copywriterky. Sám mám díky jejich vybroušeným textům v e-mailingu skvělé výsledky.
5 Responses
Steven Adler
Ahoj, super, přínosný článek. Víte, že mezi českými nástroji na e-mailing se před rokem objevil Boldem? Ve Free verzi si ho do 200 kontaktů můžete vyzkoušet zadarmo, u placených tarifů pak využijete jeho potenciál naplno. Mrkněte na stránky: https://boldem.cz/
Hledám program na posílání mailů na seznam mailových adres. Nejedná se o marketing, ale jen posílání mailů. Obsah je možné si ověřit na webu. Mám asi 900 adres a frekvence je 1-3 maily v rozsahu 1 – 2 stránek A 4. Potřeboval bych, aby to bylo jednoduché a ne příliš drahé. Děkuji. M.
Thanks so much for the post.Really thank you! Great.
Hehe ? Moc ti děkuji ?