🔴 Online vysílání 6 kroků, jak vybudovat značku, která prodává. Přihlásit zdarma →

BLOG

Grafický design – rozdíl, který je vidět

Určitě jste to již někdy slyšeli. „Nepotřebujete grafika, design zvládne dnes každý. Existuje spousta free nástrojů, které vám k tomu pomohou.“ Rovnou na začátku vám řeknu, že toto je hloupost. Je pravdou, že v dnešní době existuje hromada nástrojů, které vám ulehčí vytvořit bannery, web, náhledy a mnohé další podklady pro váš business. Bohužel ale pokud nejste profesionál, stále zde bude vidět velký rozdíl oproti grafikovi, který se designem živí. Existuje pár lidí, kteří se díky těmto nástrojům grafiku opravdu naučí, ale ti postupem času přejdou na profesionální programy, kde mají mnohem větší možnosti a volnost v designu.

Free nástroje vám dozajista pomohou vytvořit si nějaké základní grafické materiály, přesto však i u těchto programů musí vždy přiložit ruku k dílu člověk a zde nastává problém. Pokud někdo nikdy nevytvářel grafiku předtím, neví čeho se má držet a tak v tomto momentě začnou přibývat chyby, které vyústí sice v banner zdarma, ale nekvalitní. Pokud tedy bojujete s nějakou konkurencí, což na dnešním trhu už je celkem velmi pravděpodobné, je potřeba dbát na grafický design v maximální možné míře.

Osobně se řídím jedním faktem: „Vizuál jakéhokoliv produktu je nesmírně důležitý. Ovlivňuje nás na každém kroku. Pokud jste si někdy kupovali telefon nebo auto či cokoli jiného, koupili jste si to někdy bez toho, abyste se na produkt podívali? Koupili byste si auto, které nevíte, jak vypadá nebo jakou má barvu?“ Podoba produktu, firmy nebo brandu ať chceme nebo ne působí na naše smysli. Našemu podvědomí a smyslům musí produkt padnout do oka, jinak máme k němu averzi a byť nechápeme možná proč, produkt prostě nechceme.

V našem businessu je tedy důležité na tuto strunu hrát velmi kvalitně, protože mnoho jiných hybatelů nemáme, když se pohybujeme na internetu. Pojďme se tedy podívat na to, co byste určitě neměli opomenout u graphic design nebo-li grafického designu ve vašem on-line businessu:

Barva

Základ všeho. Barvou vyjadřujeme různé pocity i emoce. je důležité barvu správně vybrat. Nikdy jí nevybírejte podle vás, ale podle produktu. Jestliže se vám líbí červená a prodáváte zlaté šperky, váš brand nesmí být červený, ale zlatý nebo kombinace bílé a černé. Jednoduše barvy nebo jejich kombinace, která vzbudí pocit luxusu. Barvu si můžete vybrat například tady: Colorhunt, Color-hex

Logo

Kvalitní logo dává jasný směr vašeho brandu. Pokud si logo uděláte v nějakém free editoru, pravděpodobně dříve nebo později díky tomu budete ztrácet mnoho klientů. Nebudete důvěryhodní. I laik pozná, že logo není kvalitní. Grafik vám v tomto ohledu dodá nejen grafické umění, ale hlavně i kreativu, která je v logu důležitá. Osobně mám radši jednoduchá jasná loga, která jsou poslední dobou moderní, čitelná a zapamatovatelná. Doporučuji se tedy řídit podobným stylem. Krásná loga, ze kterých se můžete inspirovat, najdete na zde.

Web

Pokud používáte MioWeb nebo jiný nástroj pro tvorbu webů, není to rozhodně špatně. Díky těmto nástrojům se dají vytvářet krásné weby, ale opět je zde průšvih onen lidský faktor. Tyto nástroje sice disponují různými šablonami, jenže i ty si musíte do značné míry upravit a zde by mohl nastat problém. V tomto případě je ale možné si takový web vytvořit a nějakého grafika požádat pouze o korekturu nebo redesign. Je to taková střední cesta, byť i pro grafika je vždy lepší začít od nuly na čistém „plátně“. Inspiraci, jaký web vytvořit a čím se řídit můžete ideálně na Pinterestu pod klíčovým spojením „web design“.

Bannery

Pro bannery je též spousta šablon. Jenže po změně obrázku a textu je narušení tak výrazné, že banner ztratí svojí původní podobu. Bannery je důležité držet ve stejném designu. Lidé si spojí vaší barvu brandu s vaším logem a vašimi bannery a čím více je takto uvidí v jednotné grafice, tím lépe vás příště poznají a již budou vědět o koho jde. Budujete tak tím podvědomí o vašem brandu u svých budoucích zákazníků, kteří tak k vám budou mít větší důvěru. Kde brát inspiraci na bannery? Žádná konkrétní stránka není. I zde můžete zkusit třeba pinterest, ale ideálně stačí chvíli jezdit po FB, instagramu nebo dalších sítích, kde jsou reklamní bannery a určitě budete mít inspirace dostatek.

Vizitka

Vizitka je v online světe skoro zbytečná. Jenže ani v této větvi podnikání se osobním schůzkám nevyhnete. Musíte tedy i zapůsobit a jak jinak než opět pěkně zpracovaným dokumentem a formě vizitky. Opět zde budeme hrát na podvědomí klienta, který když bude mít vaší vizitku v kapse a zahlídne někde váš banner, spojí si banner s vizitkou, vzpomene si na vás a pokud budete v rozdělaném jednání opět vám to pomůže zvýšit důvěru. Inspiraci můžete čerpat na blogu Canvy. Některé vizitky jsou opravdu originální

Hlavičkový papír, propiska, blok a další

Jak vidíte, design je komplexní věc. Pokud ho odfláknete na začátku, pak zbytečně vyhazuje i několik tisíc. Je důležité budovat si váš brand ihned od začátku. Časem můžete přidat i tyto drobnosti, které už opravdu dělají rozdíl. Jsou jimi například hlavičkový papír, blok, propiska, odznáček a další. Tyto spíše reklamní předměty už jen doplňují váš brand, který má pevné kořeny a lidem se postupně usazuje v paměti.

Váš brand nejspíše nebudete řešit ihned na začátku vašeho businessu, to je naprosto normální. Tento krok by měl ale jistě přijít velmi záhy, abyste co nejdříve zákazníky „naučili“ na váš brand design. Jak jste si asi z jednotlivých bodů všimli, vesměs díky designu budujeme důvěru. Není to ale jen o ní, budujete totiž identitu vaší firmy nebo vašeho produktu. Jako příklad si můžeme vzít CocaColu. Znáte její červený kamión o Vánocích? Potřebujete v jejich reklamně vidět logo nebo je vám jasné, že jde o CocaColu? 🙂 Nebo dále McDonald a jejich dvě zahnuté hranolky ve tvaru M. M sice nebylo součástí této firmy úplně od začátku, ale stalo se jím až v době jejich největší expanze a dnes patří neodmyslitelně ke značce McDonald.

Závěrem bych tedy chtěl říci, že amatérská grafika vám vystačí pro první měsíce vaše businessu, pokud tedy nezačínáte rovnou v miliónových obratech. poté ale již musíte investovat a váš brand sjednotit, dám mu identitu a jasný grafický vizuál, aby lidé na první pohled poznali, že tento banner, logo, blok nebo cokoli dalšího je od vás.

Sdílejte článek:

Facebook
LinkedIn

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Sdílejte článek:

Blog

Další články