Dnes bych vám chtěl ukázat dva způsoby, jak můžete vaše e-maily oživit a udělat je tak zajímavější. Je možné, že je používáte a nebude to pro vás nic nového, ale věřte, že vždy se může něco najít co zaujme, případně pro začínající rozesílatele e-mailů to bude zajímavé a praktické.
A o čem tedy bude řeč?
První způsob, kdy můžete své e-maily oživit a lépe tak prezentovat váš produkt, projekt, vaší osobu, firmu apod. je video. Není to nic složitého a zároveň je to velmi účinné, protože krátké video mnohdy vydá za tisíc slov. Je to zpestření pro čtenáře e-mailů, kteří věčně dostávají buď A4 e-maily textů nebo produktové newslettery od e-shopů.
Videa v e-mailu
Video jako takové do e-mailu nevložíte. Provádí se to print-screenem nebo samotným náhledovým obrázkem videa, které vložíte do e-mailu jako klasický obrázek s tím, že mu nastavíte potřebnou URL adresu. Video si můžete nahrát na váš YouTube kanál, Vimeo a nebo podobné úložiště. Dnes řada aplikací pro hromadné rozesílání e-mailů mají integrované napojení na YouTube nebo Vimeo, takže práce s vložením videa do těla e-mailu je o několik kroků snadnější.
Samotné přehrání videa následně neprobíhá ve vašem e-mailovém prohlížeči, ale otevře se vždy v novém okně. Pouze samotný seznam.cz si dal velkou práci a umožňuje přehrání přímo v e-mailu. Technicky je to velmi náročné, proto to většina dalších poskytovatelů e-mailových služeb neumějí.
V případě, že budete používat YouTube nebo Vimeo, tak po přehrání videa se mohou zobrazit další vaše videa na jiné produkty, recenze zboží apod. s tím, že pokud budete mít dobře popsány texty pod videem s odkazem na vaše www stránky, tak můžete skrz videa dostat své klienty na váš web, kde se mohou dozvědět více v lepším případě i udělat nějakou objednávku.
GIF obrázky
Dalším prvkem pro váš zajímavý obsah e-mailu a formou sdělení jsou tzv. GIF obrázky. Pro ty z vás, kteří to moc neznáte, jedná se o pohyblivé obrázky. Kdysi tvorba GIF obrázků byla složitá, protože bylo zapotřebí profesionálnější software. Dnes je to mnohem snadnější, protože existuje celá řada online GIF aplikací, které jsou schopny z obrázků či videa vytvořit potřebný gif. Mohu doporučit jednoduchý nástroj na tvorbu gifů – Gifmaker.me. Ale na internetu jich najdete celou řadu, stačí si je projít a zjistit, který vám nejvíce vyhovuje.
Pochopitelně, pokud potřebujete dělat gify na vyšší úrovni, úplně v jiném grafickém rozlišení, tak je potřeba nadále využívat služeb grafika.
Obecně gif obrázky mají své úskalí a to v tom, že nejsou na všech e-mailových prohlížečích podporovány např. v Outlooku, který zobrazí pouze jeden statický obrázek z celé série, ze které gif je vytvořen. Proto je dobré si uvědomit, kdo jsou vaši příjemci. V případě, že jste z korporátního prostředí, tak v tomto segmentu se v drtivé většině používá Outlook, takže zde využití gif obrázků nebude plnit svůj efekt.
Na závěr
Doporučuji používat oba způsoby. Nejlépe v nepravidelných intervalech. Má se jednat opravdu o zpestření vašich e-mailů, nějakou interakci, zaujetí… Je to stejné, když budete pořád nabízet slevy, akce, dopravy zdarma, tak pro příjemce časem to bude spíše standard z vaší strany než nějaký wau efekt. Pokuste se být kreativnější a pracovat se svou databází. Zkoušejte nové věci a zjišťujte jak na ně vaši klienti reagují.