Svět vyhledávačů dává lidem obrovské možnosti. Nejen, že si během pár vteřin vyhledáte, co potřebujete, navíc můžete za pár minut zaujmout stovky lidí. Chce to jen vědět, jak na to. Nahlédněte s námi do tajů vyhledávačů a zjistěte, jaké druhy reklam se v nich ukrývají.
Reklamní sítě
Na Googlu a na Seznamu existuje hned několik míst, kde je možné inzerovat. Aby v tom byl pořádek, rozdělujeme tato místa obecně na:
- vyhledávací síť,
- obsahovou síť,
- produktovou síť.
Každá má svá specifika a nabízí trochu odlišné druhy reklam.
Vyhledávací síť
Jedná se o textové reklamy ve výsledcích vyhledávání. Jejich největší předností je cílení na uživatele, kteří aktivně něco hledají (například produkt, službu, obchod, informace, odpovědi na otázky apod.). Jak to funguje? Uživatel vyhledá konkrétní dotaz a v případě, že na toto klíčové slovo cílíte ve své kampani, zobrazí se mu váš inzerát. Uživatel tak uvidí reklamu přesně na to, co právě hledá.
Inzeráty se vyskytují nad výsledky vyhledávání (v horní části obrazovky), nebo pod výsledky vyhledávání (v dolní části obrazovky). Poznat je můžete podle štítku Reklama či Sponzorováno.
Obsahová síť
Pod tímto pojmem se ukrývají reklamy umístěné na partnerských webech vyhledávačů (YouTube.com, novinky.cz, idnes.cz atd.). Spadají pod ně jak textové, tak i grafické typy inzerátů.
Reklamy v obsahové síti cílí na pasivní uživatele na webu. Jak to funguje? Uživatelé prochází stránky vyhledávačů, YouTube či partnerské webové stránky a během jejich návštěv se jim ukazují reklamy. Obvykle bývají relevantní k tématu dané stránky. To znamená, že na dámských magazínech se zobrazují reklamy na oblečení pro ženy, dámskou kosmetiku a dětské potřeby, naproti tomu v pánských magazínech se zobrazují reklamy na pánskou kosmetiku, oblečení pro muže atd.
Remarketing a dynamický remarketing
V obsahové síti nejvíce vybočuje remarketing a dynamické reklamy, které jsou oproti ostatním inzerátům velmi specifické. Remarketing (nebo také retargeting) cílí na bývalé návštěvníky vašeho webu a jejich hlavním účelem je nalákat je zpět a dokončit konverzi (nákup, registraci, zaslání poptávky aj.). V praxi to funguje tak, že jakmile zákazník odejde z vaší stránky, na partnerských serverech se mu začnou zobrazovat vaše reklamy (v případě dynamického remarketingu dokonce přímo reklamy s produkty, které si prohlížel).
Produktová síť
Do této kategorie spadají produktové inzeráty, které kombinují vizuální i textové prvky. Reklamy čerpají data z feedu vašeho e-shopu (feed = datový soubor s informacemi o produktech – obrázek, cena, název, dostupnost na skladě apod.). Inzeráty jsou zároveň napojené na Zbozi.cz (od Seznamu) a Google Nákupy (od Googlu).
Video reklama
Jedná se o moderní reklamní formát, který dokáže skvěle upoutat pozornost. Proč? Stejně jako televizní reklamy v sobě spojuje hned několik prvků – text, grafiku, pohyblivé prvky a zvuk. Video reklamy se zobrazují nejčastěji v rámci obsahové sítě. Najít se tak dají například na partnerských webech nebo na YouTube.com.
Které reklamy jsou pro mě vhodné?
Záleží, co je vaším cílem a proč se chcete do tvorby reklam pustit. Pokud je vaším záměrem zvýšit prodeje na e-shopu, hodí se pro vás více reklamy ve vyhledávací síti, produktové inzeráty a remarketing. Naopak chcete-li zapracovat na povědomí o značce, zvolte spíše obsahovou síť.
Nezapomeňte, že správné nastavení kampaní a zvolení vhodných druhů reklam je v tomto případě klíčové. Každá reklama stojí peníze, a pokud už na začátku šlápnete vedle, budete si později trhat vlasy hrůzou. Raději svěřte PPC reklamy specialistům. Jen tak získáte ty nejlepší výsledky.
Potřebujete poradit nebo hledáte odborníka, který vám rozjede prodej přes vyhledávače? Napište nám na [email protected], naši specialisté vám pomohou.